AMD FidelityFX FSR Kaynak Kodu Yayınlandı ve Yayınlanan Güncellemeler, Kaputun Altında Lanczos Kullanıyor

Spread the love

AMD bugün bir blog yazısında FidelityFX Süper Çözünürlük (FSR) teknolojisinde, oyuncuların görüntü kalitesinde minimum kayıpla performansı artırmalarını sağlayan NVIDIA DLSS’ye rakip olan performans geliştirmesinde yapılan birkaç güncellemeyi duyurdu. Başlangıç ​​olarak şirket, teknolojinin kaynak kodunu MIT lisansı altında GPUOpen girişimi altında halka yayınladı. Bu, oyun geliştiricilerinin teknolojiyi uygulamasını son derece kolay (ve uygun fiyatlı) hale getirir. Kaynağı incelediğimizde, FSR’nin görüntü yükseltme için çok geçişli Lanczos algoritmasına büyük ölçüde güvendiğini görüyoruz. Sırada, iki düzineye yakın oyunun zaten FSR desteği alma sürecinde olduğunu öğreniyoruz. Son olarak Unity ve Unreal Engine’in FSR’yi desteklediği açıklandı.

AMD, Haziran 2021’deki teknoloji duyurusunda FSR’nin nasıl çalıştığını geniş bir şekilde detaylandırdı. FSR, render edilmiş, ton haritalanmış ve kenar yumuşatma uygulanmış neredeyse hazır bir düşük çözünürlüklü çerçevenin, FSR tarafından bir gölgelendirici olarak uygulanan iki geçişli bir işlemde, yüksek çözünürlük çıktısı, parazit oluşturan (film greni gibi) işlem sonrası efektlere iletilir. HUD ve diğer oyun içi metinler (alt yazılar gibi), doğal olarak hedef (daha yüksek) çözünürlükte oluşturulur ve oluşturma sonrası uygulanır. FSR bileşeni iki geçiş yapar: yükseltme ve keskinleştirme. Yükselticinin 1979’da icat edilen Lanczos algoritmasına dayandığını kaynak kodundan öğreniyoruz. Medya PC meraklıları Lanczos’u geçmişte çeşitli film yükseltme algoritmaları sunan MadVR’den tanıyacaklardır. AMD’ Lanczos-2’nin uygulaması orijinalinden farklıdır; pahalı sin(), rcp() ve sqrt() talimatlarını atlar ve bunları daha hızlı bir şekilde uygular. AMD ayrıca, Lanczos ile işlenen görüntülerde sıklıkla gözlemlenen zil seslerini önlemek için ek mantık ekledi.

Kaynak kodu artık tamamen kullanılabilir durumdayken, geliştiricilerin oyunlarına FSR eklemesini hiçbir şey engelleyemez. NVIDIA’nın DLSS çözümünün aksine, FSR neredeyse hiç motor ince ayarı gerektirmez, sadece gölgelendirici geçişini işleme hattınıza eklersiniz. AMD, ayrı bir PDF belgesinde FSR’nin nasıl entegre edileceği, hangi girdilerin gerekli olduğu ve yeni işleme seçeneklerinin son kullanıcıya nasıl sunulacağı hakkında daha ayrıntılı bilgi verdi.

AMD’nin sağladığı kaynak koduna daha yakından baktık ve bu gerçekten tam kaynak. Harici bağımlılıklar veya DLL’ler yoktur. Uygun gördüğünüz gibi değiştirmek ve uyarlamakta özgürsünüz. Bu, FSR’yi, teknolojiyi mevcut oyunlara kancalar aracılığıyla daha kolay entegre edebilmesi gereken modcular için ilginç bir teknoloji haline getiriyor. Ayrıca bunun Linux’u çalıştırmasını engelleyecek hiçbir şey yok. AMD’nin örnek kodu şu anda yalnızca Windows örneklerini içerir, ancak FSR’yi diğer işletim sistemleriyle, hatta cep telefonlarıyla bile entegre etmek bu noktada önemsizdir. AMD ayrıca FSR için tüm ayar seçeneklerini incelemenize ve bunları yoğun bir oyundan ziyade araştırmaya daha uygun bir şekilde karşılaştırmanıza olanak tanıyan bir demo yayınladı. İndirilenler bölümümüze yükledik .

AMD ayrıca, yarın için sıralanan duyurularla daha da fazla oyunun FSR desteği alacağını duyurdu. Bu oyunlar arasında Edge of Eternity, Resident Evil 8: Village ve Hired Gun yer alıyor. Şirket ayrıca FSR’nin iki önde gelen oyun motoru olan Unreal Engine 4 ve Unity ile uygulandığını duyurdu.

AMD, Asterigos, Baldur’s Gate 3, Far Cry 6, Farming Simulator 22, Forspoken, Myst, Swordsman Remake ve Vampire the Masquerade: Bloodhunt ile FSR uygulamalı oyun stüdyolarıyla çalışıyor.

Henüz yapmadıysanız, AMD’nin FSR yükseltme teknolojisi (Temmuz ayında yayınlanmıştır) hakkındaki derinlemesine incelememize göz atın.