Bulut Oyunlarının Eksik Parçası 5G

Bulut oyunlarının pek çok avantajı vardır. Kardeşim ve ben çocukken, ailemiz pek çok yolculuğa çıkardı. Varış noktalarını sevdik, ancak oraya ulaşmak büyük bir zorluktu. Game Boy Colours ve diğer el bilgisayarlarımız vardı, ancak sahip olduğumuz oyunları çok fazla oynamıştık. Konsollar ve masaüstü bilgisayarlar tam olarak taşınabilir değiller, bu yüzden sık sık sıkıldık ve Punch Buggy gibi aptal oyunlar oynadık ve bu süreçte ailemizi kızdırdık. Hücresel bir ağa bağlanmak ve buluttan oyun akışı sağlamak için bir dizüstü bilgisayar veya akıllı telefon kullansaydık, araba sürmek çok daha keyifli olurdu.

Şimdi şunu söylüyorum: Küçük ben, bulut oyunlarının bir şey olacağını tahmin edemezdim. Ama öyle ve oyun oynamayı çok daha erişilebilir kılma potansiyeline sahip – sadece yol gezilerindeki huysuz çocuklar için değil, aynı zamanda oyun donanımı satın alamayanlar için.

Bulut oyunlarının pek çok avantajı vardır: Dev bir masaüstü olmadan raf veya masa alanından tasarruf edebilirsiniz, konsol SSD’nizin depolama alanının tükenmesi konusunda endişelenmenize gerek yoktur ve kesinlikle yüzlerce veya binlerce harcamak zorunda kalmazsınız. oyun konsolunda veya PC’de dolar. Google’ın Stadia Pro gibi bir hizmetine ayda 10 dolara abone olursanız, orta sınıf bir bilgisayar satın almanın maliyetinin karşılığını harcamanız yaklaşık 10 yıl alır. Nvidia’nın bulut oyun hizmeti GeForce Now’a ayda 5 dolara abone olsaydınız, oyunların maliyeti hariç iki kat daha uzun sürerdi. Ancak bulut üzerinden oyun oynamak için iyi, hızlı internete erişmeniz gerekir ve 5G bunu daha fazla insana sağlamak için hazırdır – ister evde ister yolda.

Bulut oyunlarının popülaritesi geçen yıl, kısmen pandeminin neden olduğu küresel evde kalma emirleri nedeniyle hızla arttı. Genel olarak daha fazla insan video oyunları oynuyor çünkü içeride fazladan boş zaman geçiriyorlar veya bu arkadaşlarla bağlantıda kalmanın bir yolu. Ancak bulut oyunlarında, kısmen Cyberpunk 2077 gibi büyük isimlerin neden olduğu büyük bir artış görüldü .

Candice Mudrick, “Arkadaşlarınızla daha gelişmiş bir oyunda oynamak istiyorsanız, [ancak] onu çalıştırabilecek bir oyun PC’niz yoksa, bulut oyunları arkadaşlarınızla oynamanın bir yolu haline geldi,” dedi, oyun ve e-spor veri şirketi Newzoo için pazar analizi başkanı , bulut oyunlarla ilgili yeni bir GameBench paneli sırasında .

Mudrick’e göre Microsoft xCloud, PlayStation Now ve Nvidia GeForce Now, 2020’de en büyük abone artışını gördü. Ocak ayı itibarıyla Microsoft’un Xbox Game Pass aboneleri Eylül 2020’ye göre 3 milyon artışla 18 milyona ulaştı. GeForce Now 6 milyona sahipti. Kasım 2020’ye göre 1 milyon artışla aynı ay kayıtlı kullanıcılar. PlayStation Now, Mayıs 2020 itibarıyla 2,2 milyon aboneye sahipti. Newzoo , bulut oyun pazarının 2023 yılına kadar 4.8 milyar dolar değerinde olacağını tahmin ediyor.

Ve bunların hepsi, daha hızlı hız ve daha düşük gecikme sağlayan 5G ağlarının dünyayı tamamen kaplamasından önce.

Büyük kablosuz operatörler ve kablosuz geniş bant şirketleri, 5G’nin potansiyelinin en önemli örneği olarak bulut oyunlarını kullanıyor. Oyuncular, 5G uyumlu bir cihazla evlerinde kablolu geniş bant bağlantılarını çözebilir ve (isterlerse) hacimli, pahalı PC’lerden ve konsollardan küçültülebilir. Minimalist olan oyuncular veya çocukları için pahalı bir ekipmana yatırım yapmak istemeyen ebeveynler için bu çekici görünüyor.

Ultra yüksek milimetre dalga spektrumuna dayanan 5G’nin en hızlı sürümü, gigabit fiber internet kadar hızlı veya daha hızlı olabilir. 4G LTE göre, 50Mbps etrafında dışarı başında Verizon , çoklu kullanıcılı bir ev ağı için telefonunuzda bulut üzerinde en fazla oyun oynamak için iyi, ama hiçbir yerde yakın yeterince hızıdır. Hücresel 5G’nin, wifi yönlendiricinizle aynı 5.0Ghz frekansında uygulanabileceğini unutmamak önemlidir, ancak bunlar iki ayrı teknolojidir. 5G’nin mmWave parçası, örneğin binalara veya pencerelere giremez, bu nedenle AT&T ve T-Mobile, orta bant 5G kapsamına öncelik vermiştir. Orta bant LTE’den daha hızlıdır ancak mmWave’den daha yavaştır, ancak kablosuz bulut oyunları için hem hıza hem de sinyal gücüne ihtiyacınız vardır.

Bulut oyun oynama 5G ev geniş bant gerektirmez ve yalnızca bir operatör (Verizon) bunu bir seçenek olarak sunar – ancak ilk 5G özellikli dizüstü bilgisayarlar zaten burada. Ve artık zorlu oyunları oynamak için 2.000 $ ‘lık bir bilgisayara ihtiyacınız yok; bulut oyunları, Chromebook’lar ve MacBook’lar dahil her tür cihazda çalışır. 5G’nin uygulanabilir bir ev internet alternatifi haline gelmesi olasıdır, ancak şimdilik mobil bulut oyunları, 5G’nin gerçekte ne kadar etkileyici olduğunun erken bir testi.

Bak, büyülü değil. Ağ bant genişliği, gecikme süresi, hizmet aralığı ve tabii ki maliyet de dahil olmak üzere diğer tüm kablolu ve kablosuz hizmetlerle aynı sınırlamalara sahiptir – ikincisi, teknolojiyi kırsal alanlara yaymak için en engelleyicidir. Nvidia’nın GeForce Now, Google Stadia ve Shadow gibi bulut oyun platformları, teknolojinin çalıştığını ve oldukça iyi çalıştığını kanıtladı, ancak belirli bir noktada, altyapı talebi karşılamak için inşa edilmezse bulut oyunlarının benimsenmesi yavaşlayacak.

Taşıyıcının 5G ürününü ve pazarlamasını denetleyen AT & T’den Matthew Wallace, “Bulut oyunlarının ortaya çıkışı muhtemelen kaçınılmazdır” dedi. “Video akışı mükemmel bir örnek. Daha yüksek hızlı LTE ağlarının ortaya çıkmasına kadar, bu, mobil ağlarda kullanabileceğiniz ve keyfini çıkarabileceğiniz gerçekçi bir şey haline gelmedi. “

Esasen, 4G LTE video akışı için olduğu için 5G, bulutta oyun oynamaktır. 5G, insanlara evlerinde kablolu geniş banttan bağlanma sözü veriyor ve her yerde herhangi bir mobil cihazda zorlu oyunları oynamalarını sağlıyor. Wallace, bunun olmasını engelleyen şeyin bağlantı sınırları olduğunu söyledi.

İnsanlar bu ağı evlerinde ve mobil internet hizmetlerinde kullanacaklarsa 5G’nin sınırsız kalması gerekir. Comcast , AT&T ve diğer büyük internet servis sağlayıcılarının kablolu geniş bant müşterilerine uyguladıkları gibi veri sınırlarıyla , 5G’nin potansiyeli, bu müşteriler sınırsız veriye yükseltmek için ekstra 30 $ (en az) ödemedikçe boğulacaktır. Yelpazenin kablosuz mobil 5G ucunda, T-Mobile yalnızca bu hafta ilk gerçekten sınırsız olan – veri sınırı yok, kısıtlama yok – 5G planını tanıttı. Diğer taşıyıcıların rekabetçi kalmak için bu plana uygun olup olmayacağı belli değil.

Wallace, “İnsanların veri sınırlarına ulaşma ve hizmetlerdeki verilerinin tükenmesi konusunda endişelenmeleri gerekmiyor,” dedi.