Eski PlayStation patronundan Game Pass açıklaması

Spread the love

Xbox Game Pass‘in popülerliği her geçen gün artıyor. Microsoft’un ZeniMax Media‘yı satın almasından sonra Bethesda ve Obsidian stüdyosuna ait olan markalar bir süre sonra Game Pass’e dahil olacak. Microsoft Studios bünyesindeki şirketlerin çıkardığı her oyun ilk günden Game Pass’e ekleniyor.

PlayStation tarafında ise platform için özel oyunlar yer alıyor. PlayStation’ın sahip olduğu özel oyunların çok fazla hayranı bulunuyor. Daha önce Sony’nin CEO ve COO’luğunu yapan Shawn Layden, Game Pass gibi bir platformun kârsız olduğunu vurguladı.

Game Pass’in kârlı olabilmesi için 500 milyon kullanıcıya sahip olması gerekiyor
Kısa süre önce Streamline Media Group‘un danışma kurulunda görev alan Shawn Layden, Gamesindustry ile oyun endüstrisinin tabanını nasıl genişletilebileceğine dair bir konuşma gerçekleştirdi. Layden, abonelik servislerinin kârlı olabilmesi için oyuncu tabanını genişletilmesi gerektiğini savunuyor.

Shawn Layden konuşmasında şu ifadeleri kullandı:

“İnsanlar oturma odasında daha fazla çelik ve plastik istedikleri için konsol almıyorlar. İnsanlar içeriğe erişmek istedikleri için konsol satın alıyorlar. İçeriği kutu olmadan insanların evine sokmanın bir yolunu bulabilirseniz ki bu internet bağlantısı ile sınırlı kalacaktır.”

Layden, 100 milyon doları aşan devasa bütçeli AAA oyunlarının Game Pass gibi hizmetler aracılığıyla sunularak sürdürülebileceğini düşünmüyor. Ayrıca eski PlayStation yöneticisi, konuşmasına şunları ekledi:

“Ayda 9.99 dolar ücret alan bir abonelik hizmetinde 120 milyon dolarlık bir oyun yayınlamak çok zor. Bunu kaleme alacak olursak, yatırımını telafi etmeye başlamadan önce 500 milyon aboneye sahip olman gerekecek. İşte bu yüzden şu anda bu tabanı büyütmeye çalışmak için bir pozisyon almanız gerekiyor. Yine de, insanların erişebileceği 250 milyon konsolunuz varsa, yarım milyar aboneye ulaşamayacaksınız. Peki bu farkı nasıl kapatabileceksiniz ? Bunu henüz kimse çözebilmiş değil”

Eski PlayStation patronuna göre ileriye giden yol, oyunları çeşitlendirmek ve böylece standart 250 milyonun dışında yeni oyuncuları platforma çekmek.

kaynak.shiftdelete.com